Handelsbetingelser
1. Betaling
Metalwo modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mastercard Debit og MobilePay.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Metalwo bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
2. Levering
ALU FIT leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 10.30.
GLS PakkeShop – hent pakken, når det passer dig. GLS informerer dig på mail/sms, når din pakke er klar til afhentning.
GLS Hjemmelevering – levering på din adresse. Hvis GLS ikke træffer nogen på adressen, leveres pakken til nærmeste pakkeshop.
Levering sker fra Birkemosevej 6, 8361 Hasselager og for købers regning og risiko.
Forsendelse sker på den måde, som Metalwo a/s til enhver tid finder mest hensigtsmæssigt for køber.
Afgivne leveringstider er kun vejledende.
Forsinkes eller forhindres levering på grund af krig, mobilisering, arbejdskonflikt, statslige indgreb, driftsforstyrrelser eller andet force majeure, hvad enten de nævnte hindringer er hos Metalwo a/s eller selskabets leverandør/underleverandør, forbeholder Metalwo a/s sig ret til at udskyde leveringstidspunktet i fornødent omfang.
En tilsvarende udskydelse af leveringstidspunktet finder tillige sted i tilfælde af konkurs eller lignende økonomiske vanskeligheder hos Metalwo a/s´ leverandør/underleverandør.
Metalwo a/s er ikke erstatningsansvarlig for forsinkelse, som skyldes ovennævnte forhold, eller i øvrigt for overskridelse eller udskydelse af leveringstiden.
Køber har alene ret til at hæve en indgået aftale på grund af forsinkelse, som nævnt i stk. 2, hvis den har varet i mere end en måned samt hvis Metalwo a/s også har ret til at hæve aftalen ovenfor sine leverandører.
Metalwo a/s forbeholder sig ret til at foretage delleveringer og førtidsleveringer.
3. Reklamationsret
Der gives 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation, der var til stede på købstidspunktet.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Ønsker du at benytte din reklamationsret, bedes du inden for rimelig tid efter konstatering af manglen, rette henvendelse til info@alufit.dk med en konkret og tydelig beskrivelse af manglen ved produktet, samt oplyst om ordrenummeret, der fremgår af din ordrebekræftelse.
Vi vil herefter hurtigt vurdere om der er grundlag for at reklamationen er berettiget. Såfremt det vurderes, at reklamationen er berettiget, vil vi hurtigst muligt, og senest 14 dage efter vi har behandlet din reklamation, tilbyde en ny vare af samme art. Alternativt tilbagebetales det afholdte beløb på samme betalingsmiddel, som købet blev foretaget fra.
Der bedes altid rettes henvendelse til ALU FIT ved fejl og mangler, inden varerne sendes retur.
Vi modtager ikke returvarer som sendes pr. efterkrav.
Ved returnering i forbindelse med reklamation dækkes dine rimelige fragtomkostninger. Dette sker oftest ved at vi udsteder dig en returlabel til pakken, som du dernæst kan indlevere ved nærmeste GLS PakkeShop.
Reklamationer sendes til:
Metalwo A/S
Birkemosevej 6
8361 Hasselager
4. Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
5. Fortrydelsesret og returnering
Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger ved aktivering af fortrydelsesretten, skal du selv afholde. Ved aktivering af fortrydelsesretten, bedes du printe og udfylde vores returformular, samt vedlægge den i original emballagen, så vi kan identificere din ordre når vi modtager den. Hent returformularen her.
Senest 14 dage efter, at du har givet besked om, at du vil udnytte din fortrydelsesret og fået kvittering herfor, bedes du sende varen retur sammen med udfyldt returformular til adressen længere nede på siden.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@alufit.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
5.1. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Returneringer sendes til:
Metalwo A/S
Birkemosevej 6
8361 Hasselager
6. Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop eller ALU FIT i det hele taget, vil vi bede dig rette henvendelse til ALU FIT via info@alufit.dk. Herfra vil ALU FIT behandle din klage hurtigst muligt.
Hvis der mod forventning ikke kan findes en fælles løsning på klagen, som begge parter kan acceptere, gør vi opmærksom på, at du i henhold til forbrugerklageloven altid kan sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: metalwo@metalwo.dk